Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni a www.gr80.hu webáruháznak (a továbbiakban Webáruház), figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az üzemeltetői adatoknál (1. pont) feltüntetett elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.
A Webáruház használatához kapcsolódó olyan technikai jellegű tájékoztatásokat, információkat és részletes feltételeket, melyeket jelen Általános Szerződési Feltételek nem tartalmaznak, a Webáruház egyéb felületein, menüpontjaiban és termékadatlapokon teszünk közzé.
A Webáruházon keresztül, elektronikus úton megkötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Lajkó Gréta Zita E.V. nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. Lajkó Gréta Zita E.V. semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Ön a Webáruház használatával, megrendelésének leadásával vagy a regisztrációval elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket, tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
A Webáruházban megjelenített termékek kizárólag on-line vagy telefonon, házhoz szállítással rendelhetők meg. A termékek adatlapján megjelenített képek minimálisan eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelhetnek.
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2024. január 22-től határozatlan ideig érvényesek.
Az ÁSZF letöltése PDF formátumban:
Az Általános Szerződési Feltételek tartalma:
1. Üzemeltetői adatok ismertetése
2. Rendelési információk
2.1. Regisztráció
2.2. Rendelés menete
2.3. Adatbeviteli hibák javítása
2.4. A megrendelések feldolgozása
2.5. Termékek vételára
2.6. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
2.7. Akciók, kedvezmények, kuponok
2.8. Fizetési módok
2.9. Házhoz szállítás, információk
3. Szavatosság és jótállás
3.1. Szavatosság
3.2. Jótállás
4. Elállási jog
4.1. Elállási jog gyakorlásának a menete
5. Panaszkezelés
6. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
7. Felelősség
8. Szerzői jog
9. Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
10. Tulajdonjog fenntartás
11. Egyéb rendelkezések
1. Üzemeltetői adatok ismertetése
Cégnév: Lajkó Gréta Zita E.V. (a továbbiakban Vállalkozás)
Székhely: 1053. Budapest, Ferenczy István u. 12. fszt. 3/c. (NEM ÁTVÉTELI PONT!!!)
Adószám: 56736184-1-41
Nyilvántartási szám: 55413110
Bankszámlaszám: OTP Bank, 11773078-00328313-00000000
Nyilvántartásba vette: Nemzeti adó- és vámhivatal Központi Irányítása
Telefonos elérhetőség: 06-30-215-77-65
Elektronikus elérhetőség: gr80@gr80.hu
Szerződés nyelve: Magyar
Tárhelyszolgáltató neve: DotRoll Kft.
Tárhelyszolgáltató székhelye: 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.
Tárhelyszolgáltató elektronikus elérhetősége: dpo@dotroll.com
2.1 Regisztráció
A Webáruház tartalmának jelentős része elérhető bárki számára regisztráció nélkül, a vásárlásnak sem feltétele az érvényes regisztráció. A regisztráció során azonban a következő adatokat kell megadnia a Vállalkozás részére:
- Vezetéknév, Keresztnév;
- E-mail;
- Telefonszám;
- Számlázási adatok (Cég neve, Adószám, Ország, Megye, Város, Utca, Házszám);
- Jelszó.
A Vállalkozás e-mailben tájékoztatja Önt a regisztráció sikeréről. Ön jogosult a regisztrációját bármikor törölni az gr80@gr80.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a Vállalkozás köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Az Ön felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag az Ön a felelős. Amennyiben Ön tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Vállalkozást. Ön vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
2.2 Rendelés menete
1) A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba. A kosárba helyezést követően a kosár tartalma automatikusan megjelenik a képernyőn. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a kosárba helyezett termékek listáját a Webáruház jobb felső sarkban található „Kosár” feliratra kattintva. A megjelenő felületen módosíthatja a termékek darabszámát vagy akár törölheti is a kosarából. Mennyiség megadását követően a kosár tartalma automatikusan frissül.
2) Ha mindent rendben talált a kosarában, akkor a „Fizetés” feliratra kell kattintania. A megjelenő felületen választhatja a „Megrendelés vendégként” vagy a „Bejelentkezés” opciót. Bármely lehetőséget választja, a megjelenő adatlapot vagy bejelentkezési felületet értelemszerűen ki kell töltenie.
3) Szállítási mód: (futárszolgálat vagy postázás) Az előző pontban meghatározott adatlap kitöltését vagy a bejelentkezést követően tudja kiválasztani a szállítási módot. Itt lehetősége van megjegyzést fűzni a megrendeléséhez, amit a webáruház kap meg. Továbbá a „Díszcsomagolást kérek” kis négyzet bejelölésével díszcsomagolás szolgáltatást is kérhet, ha ajándékba szánja a megrendelt terméket. Ennek költsége mellette van feltüntetve. Az ajándékozottnak üzenetet is hagyhat.
4) Fizetés módja: A megjelenő felületen válassza ki a megfelelő fizetési módot. Itt csak az előzőleg kiválasztott szállítási módhoz elérhető fizetési módot tudja kiválasztani.
5) Rendelés véglegesítése: A jobb oldalon látható az összegző, ahol a megrendelés végleges elküldése előtt még utoljára megtekintheti a kosárba helyezett termékeket és költségeket. Itt még mindig lehetősége van a kosár módosítására.
Ha mindent rendben talált, jelölje be az „Elolvastam és elfogadom a szerződési feltételeket” négyzetet és a „Rendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni a Vállalkozás részére a megrendelését. Amennyiben Ön a megrendelés leadását követően változtatni szeretne a rendelésen (pl. termékeket hozzáadni, esetleg törölni szállítási címet, fizetési módot, számlázási címet módosítani), az elérhetőségek valamelyikén haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot a Vállalkozással. Több, mint 1 munkanappal a rendelést követően a Vállalkozás nem vállal felelősséget a rendelés menet közben történő módosítására.
* A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges, azonban a jövőben a belépési adatokkal regisztrált felhasználóként azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül. Fontos, hogy ügyeljen a megadott adatok pontosságára, hiszen ezen adatok alapján kerülnek számlázásra, illetve szállításra a megrendelt termékek. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.
2.3 Adatbeviteli hibák javítása
Önnek a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Vállalkozás részére való elküldéséig a Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (bejelentkezés után), akár a megrendelési felületen, a címek megadásakor.
Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).
2.4 A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon, 18:00 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására. Amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra minden megrendelés.
2.5 A termékek vételára
A Webáruházban megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon van feltüntetve. A termékek vételára nem tartalmazza az esetleges kiszállítás költségét. A kiszállítás költségeiről az ÁSZF 2.9. pontjában tájékozódhat. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre. A Vállalkozás fenntartja a jogot az elállásra, vagy a vételár korrekciójára, amennyiben elírás folytán feltűnő aránytalanság keletkezik a vételár és a termék között (téves ár feltüntetése esetén).
2.6 Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
Az Ön által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Vállalkozás késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja az Ön részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ön által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termékek árát, az esetleges szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. Ha Ön rendelését már elküldte a Vállalkozás részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 munkanapon belül jeleznie kell a Vállalkozás felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
Ön mentesül az ajánlati kötöttség alól és nem köteles megvásárolni a terméket, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg Vállalkozástól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. E visszaigazoló e-mail a Vállalkozás részéről az Ön által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre a Vállalkozás és Ön között.
A Vállalkozás fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén, az átutalt összeg (részben vagy egészben), illetve a fizetéssel kapcsolatos valamennyi többletköltség 14 napon belül visszautalásra kerül az Ön részére.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződésre Magyarország joga irányadó.
2.7 Akciók, kedvezmények, kuponok
Árcsökkentés alkalmazása esetén a Webáruház megjeleníti a Weboldalon eladásra kínált Termék korábbi árát (áthúzott ár). A korábbi ár a Webáruház által az árcsökkentés alkalmazását megelőző 30 napnál nem rövidebb idő alatt a Webáruház által a Weboldalon eladásra kínált Termékek vonatkozásában alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti. Ha a Termék 30 napnál rövidebb ideje van forgalomban a Weboldalon a korábbi ár a Webáruház által a Termékre egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző 15 nap. Ha az árcsökkentés mértéke fokozatosan növekszik, a korábbi ár az árcsökkentés első alkalmazása előtti ár. A Korábbi Ár nem kerül megjelenítésre az általános mennyiségi / értékalapú kedvezmények és egyéb, nem az árhoz kapcsolódó marketing stratégiák esetén (pl. vásárlás mellé ajándék, ingyenes szállítás, három kettő áráért, egyet fizet kettőt kap akciók).
A Webáruház oldalán, hírlevélben vagy más felületen megjelenő, de a Webáruházra vonatkozó reklámban feltüntetett akciók, kedvezmények, kuponok és vásárlási utalványok alap esetben nem összevonhatók. Minden vásárlás során csak egy féle kedvezmény érvényesíthető.
2.8 Fizetési módok
Ön a következő fizetési módok közül választhat:
1. Banki előre átutalással: Lajkó Gréta Zita E.V. | 11773078-00328313 -00000000 | OTP Bank
2. Online bankkártyával: Az online bankkártyás fizetések 2024. 01. 31-ig a Paylike rendszerén keresztül valósulnak meg. 2024. 02. 01-től a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
A vásárláskor érvényes fizetési feltételeket az oldalon a „Szállítás, fizetés” menüpont részletezi, mely jelen Általános Szerződési Feltételek részét képezi.
2.9 Házhoz szállítás, információk Kiszállítási határidő
A szállítási határidő több tényezőtől is függ, mint: elkészítési idő, raktárkészlet, rendelés leadásának ideje, fizetés beérkezése stb. Ha készítendő terméket rendel, az elkészítési idő minden esetben fel van tüntetve a termékoldalon, így aszerint lehet kalkulálni. Amennyiben van készen a megrendelt termékből, 1-2 munkanapon belül megtörténik a feladása/futárnak átadása. A Vállalkozás törekszik az elkészítési határidő betartására, azonban nem vállal felelősséget azért, ha rajta kívül álló okok miatt (pl. Posta, futárszolgálat) késik a kézbesítés. Az esetleges elkészítési időről a Vállalkozás Önt értesíti a megrendelés vagy a regisztráció során megadott email címen, vagy telefonon.
Kiszállítás módja
Webáruházunk megrendeléseit a következő szolgáltatók szállítják házhoz: GLS futárszolgálat, MPL futárszolgálat, Magyar Posta, FoxPost. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. Csomagautomata esetén az Önnek alkalmas időpontban veheti át küldeményét. Ön a megrendelésének végösszegét még a kiszállítást megelőzően teljesíti a Vállalkozás részére online bankkártyával vagy átutalással, tehát a csomag átvételekor már semmit nem kell fizetnie.
Amennyiben Ön a kiszállítást végző személy által megjelölt időpontban nem tartózkodik az Ön által megadott szállítási címen vagy a csomagautomatából nem veszi ki a csomagot és a csomag átvétele meghiúsul,
1./ akkor a postás:
- elsőbbségi küldemény esetében csak bedobja a postaládába a küldeményt
- ajánlott küldemény vagy MPL csomag esetében értesítést hagy, amivel be kell sétálnia a rajta megjelölt postára és ott személyesen átvenni a küldeményt.
2./ akkor a GLS futár:
- értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével Önnek lehetősége van a megadott telefonszámon új szállítási cím és időpont megadására illetve egyeztetésére. A futár további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását. Amennyiben a 2. kiszállítás is sikertelen, a futár visszaszállítja az Ön csomagját a Vállalkozás részére. A Vállalkozás ez esetben felveszi Önnel a kapcsolatot a további teendőkkel kapcsolatban.
3./ akkor a FoxPost futár:
- e-mailben küld értesítést a kézbesítés eredménytelenségéről, majd ezután még 1 alkalommal kísérli meg a csomag kézbesítését. Amennyiben a 2. kiszállítás is sikertelen, a küldemény visszakerül a kiszállítást végző partner raktárába, majd a FOXPOST központi raktárába, végül a Vállalkozás részére. A Vállalkozás ez esetben felveszi Önnel a kapcsolatot a további teendőkkel kapcsolatban.
4./ akkor a FoxPost csomagautomatából:
- 3 naptári nap őrzés után visszaszállítják a csomagot a Vállalkozás részére. A Vállalkozás ez esetben felveszi Önnel a kapcsolatot a további teendőkkel kapcsolatban.
Külföldi szállítás
A célországban érvényes vám és adók megfizetése a megrendelő felelőssége. Európai Unión kívüli címre történő megrendelés szállítási díja egyéni egyeztetés alapján történik, további információkért kérjük keresse a Vállalkozást.
A szállító szolgáltatók elérhetőségei:
GLS futárszolgálat:
Munkanapokon 7.00 - 20.00 érhető el.
Cím: Budakalász, Óbuda u. 48, 2011
Telefon: (+36 29) 886 700
Mobil: (+36 20) 890-0660
E-mail: info@gls-hungary.com
Magyar Posta Zrt.
Lakossági ügyfeleknek: 06-1-767-8282
Hétfőtől szerdáig és pénteken 08:00-17:00
Csütörtökön 08:00-20:00 óráig.
MPL (Magyar Posta Logisztika) szolgáltatások: 06-1-333-7777
Hétfőtől szerdáig és pénteken 08:00-17:00
Csütörtökön 08:00-20:00 óráig.
FoxPost Zrt.
Személyes ügyfélszolgálat: hétfőn 8-20 óra között
Telefonos ügyfélszolgálat: hétfőtől – péntekig 8-20 óra között
Székhely: 3300 Eger, Pacsirta utca 35/A.
Levelezési cím (egyben fióktelep, személyes ügyfélszolgálat): 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.
Telefon: (+36 1) 999 0369
E-mail: info@foxpost.hu
Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni! A terméknek a kiszállítást végző személytől való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően Ön kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után a Vállalkozásnak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben annak díját előre átutalással vagy bankkártyával rendezni tudja! Az át nem vett, és a futár által visszahozott csomagok újra küldését kizárólag az újabb szállítási költség megfizetése után áll módunkban ismételten elindítani!
3.1 Szavatosság Kellékszavatosság
Ön a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Ön az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Ön érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Ön – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Ön nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ön a választott kellékszavatossági igényéről egy másikra is áttérhet (pl. kijavítás helyett kicserélést kérhet), az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Vállalkozással.
Ön közvetlenül a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Vállalkozástól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Vállalkozás csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ön részére történő átadást követően keletkezett.
Amennyiben a Vállalkozás bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Felhasználónak felróható okból keletkezett, nem köteles az Ön által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Ön a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Termékszavatosság
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (fogyasztó). A termék (ingó dolog) hibája esetén Ön, amennyiben fogyasztónak minősül – választása szerint – a fentebb meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Önt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Ön a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Ön a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért Ön a felelős.
Ön termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Vállalkozás) szemben gyakorolhatja. A gyártó, forgalmazó (Vállalkozás) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (Vállalkozás) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
3.2 Jótállás
A Vállalkozás értékesít olyan terméket, amely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik. Ilyen, a jogszabály hatálya alá tartozó termékekre a Korm. rendeletben előírt jótállási határidők és külön szabályok vonatkoznak (jótállási jegy).
Nem vonatkoznak a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállási szabályok azon termékekre, amelyeket külön megrendelésre gyártottak, amelyek megrendelését Vállalkozás előleg befizetéséhez köti, tekintettel arra, hogy ezen áruk kifejezetten a vevő megbízásából kerülnek beszerzésre. A kötelező jótállás időtartama 1 év, amelynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak történő átadása, vagy ha az eszközt üzembe kell helyezni és azt a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napja.
Szavatossági igények érvényesítése
Szavatossági igényeit Ön az alábbi címen érvényesítheti:
Név: Lajkó Gréta Zita E.V.
Cím: 1053. Budapest, Ferenczy István u. 12. fszt. 3/c.
E-mail: gr80@gr80.hu
Tel: 06-30-215-77-65
Amennyiben a hibásként megjelölt termék nem rendelkezik a hibával, és a bevizsgálás alatt más hiba sem válik felismerhetővé, úgy a Vállalkozás nem kötelezhető bármely szavatossági igény teljesítésére.
4. Elállás joga (vonatkozó jogszabály: 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet)
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
A kormányrendelet értelmében a vállalkozások, szervezetek, egyesületek nem élhetnek a 14 napos elállási joggal, az erre vonatkozó jogszabályról itt olvashat bővebben.
Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog az olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, illetve higiéniai termék (pl. szájmaszk, babaholmi, fehérnemű, arckrém vagy épp dekorkozmetikai termék esetében – ha már viselték, ki- vagy felpróbálták, használták – nincs helye elállásnak. Ez a kivételszabály magától értetődő, hiszen a bőrrel, testnedvekkel közvetlenül érintkező termékek – visszaküldés és esetleges továbbértékesítés esetén – komoly betegségek forrásai lehetnek.). Az ilyen termékek visszavétele a kereskedőtől nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel, bőrrel, vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék minősége már nem garantálható.
4.1 Elállási jog gyakorlásának a menete
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Vállalkozás részére.
Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő letölthető nyilatkozat-mintát is*:
Elállási nyilatkozat letöltése PDF formátumban:
*a PDF file-t nem szükséges kinyomtatni a kitöltéshez, számítógépen szerkeszthető, elég utána kinyomtatni
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Vállalkozás részére. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Mindkét esetben a Vállalkozás emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Vállalkozásnak. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Vállalkozás a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Vállalkozás 1. pontban feltüntetett székhelyének címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül személyesen visszavinni, vagy postai úton, vagy futárszolgálat segítségével visszajuttatni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék a Vállalkozás címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli.
A csomag Vállalkozáshoz történő beérkezését követően, rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. A Vállalkozásnak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vállalkozás visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Vállalkozás által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Vállalkozás jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Vállalkozás a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Vállalkozás, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az elállási jogról szóló tájékoztató hiányában jogosult a Fogyasztó 12 hónapig gyakorolni az elállási jogát, feltéve hogy a Vállalkozás az elállás jogára vonatkozó tájékoztatót a vásárló részére tartós adathordozón megadta. Ebben az esetben az elállásra nyitva álló határidő a tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.
5. Panaszkezelés
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a Webáruháznak az áru (szolgáltatás) fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlenül kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére, mulasztására vonatkozóan szóban vagy írásban teheti meg panaszát. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Webáruház ügyfélszolgálati címével:
E-mail: gr80@gr80.hu
Levelezési cím: 1053. Budapest, Ferenczy István u. 12. fszt. 3/c.
A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a Vállalkozás azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt Önnek átadja,
b) telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt Önnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló
részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.
A telefonon közölt szóbeli panaszt kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látjuk el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot mi Önnel kötelesek vagyunk közölni. A Vállalkozás az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz Önhöz eljusson. Ha a panaszt a Vállalkozás elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a Vállalkozás köteles öt évig megőrizni.
6. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Vállalkozás és Ön között esetlegesen fennálló jogvita Vállalkozással való tárgyalások során nem rendeződik, fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ön számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
- Békéltető testületi eljárás kezdeményezése: A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a Vállalkozás székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A Vállalkozást a békéltető testületi eljárás során együttműködési kötelezettség terheli.
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Tel: 1/488-2131 | Fax: 1/488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Weboldal: http://www.bekeltet.hu
- Bírósági eljárás: Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
- Online vitarendezési fórum: Ha az online vásárlás során probléma merült fel és a vitát nem tudja rendezni a kereskedővel, panaszát e platformon keresztül egy jóváhagyott vitarendezési testület elé terjesztheti a következő linken: ONLINE VITARENDEZÉS
7. Felelősség
Ön a Webáruházat kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Vállalkozás nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A Vállalkozás kizár minden felelősséget a Webáruház használói által tanúsított magatartásért. Ön köteles gondoskodni arról, hogy a Webáruház használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Ön teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a Vállalkozás ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért a Vállalkozás nem vállal felelősséget.
A Vállalkozás nem vállal felelősséget az esetleges termékismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Amennyiben Ön a Webáruházban kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Vállalkozásnak. Ha a Vállalkozás jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
8. Szerzői jogok
A Webáruház tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából, vagy a Vállalkozás előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Vállalkozás előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Webáruház használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Önnek a Webáruház felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. Ez kiterjed jelen ÁSZF tartalmára, mely know-how-nak minősül, így másolása a Vállalkozás előzetes felhatalmazása nélkül a hatályos Ptk. vonatkozó rendelkezéseibe ütközik. A Webáruház rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Vállalkozás előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
A Szolgáltatás igénybevételével Ön elfogadja, hogy a Vállalkozás a Szolgáltatás igénybevétele során az Ön által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.
9. Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
A Vállalkozás az árváltozás és az Általános Szerződési Feltételek megváltoztatásának jogát fenntartja. Az esetleges változások a Webáruházban való megjelenéstől számítva lépnek életbe, és minden vásárlás alkalmával a megrendelés idejében fennálló feltételek kerülnek fogadásra.
A Vállalkozás fenntartja a jogot, hogy jelen Weboldal Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit frissítse, illetve időközönként módosítsa, hogy az tükrözze a weboldal működési módját és feltételeit, vagy a jogszabályi környezet változását. Ilyen esetekben az Általános Szerződési Feltételek módosított változata jelenik meg az oldalon. Az Általános Szerződési Feltételek tartalmát érdemes időről-időre figyelni a Weboldalon. Az Általános Szerződési Feltételek ellen, azok Weboldalon történő közzétételét követően, a Vásárló/Felhasználó tiltakozhat.. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Önnel szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
10. Tulajdonjog fenntartása
A vételár teljes kifizetéséig a termék a Vállalkozás tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – az Ön birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Vállalkozás irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
11. Egyéb rendelkezések
A Vállalkozás fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Webáruházon, előzetes figyelmeztetés nélkül és hogy a Webáruházat más domainnév alá helyezze át.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024. január 22.
Korábbi dokumentumok: